.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات رحیمی درباره توافق و غیبت متکی

معاون اول رييس جمهور گفت: با آقاي متكي در يكي از روزهاي گذشته گفت وگوي مشروحي صورت گرفت و براي تغيير وي توافق شد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا رحيمي روز شنبه در مراسم توديع منوچهر متكي و معارفه علي اكبر صالحي به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه، گفت: آقاي متكي قبل از ماموريت سنگال مي دانست كه آقاي صالحي هنگام سفر وي به داكار به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه معرفي خواهد شد.

معاون اول رييس جمهور يادآو شد: برخي مطبوعات و رسانه ها اعلام كردند زماني كه آقاي متكي در سفر بود، رييس جمهور تصميم گرفت كه ايشان را از سمت خود بركنار كند كه هرگز چنين نيست.

رحيمي ادامه داد: با آقاي متكي براي مسووليت ديگري مذاكره شده و دولت به خدمات ايشان نياز دارد.

** به دنبال تحول در وزارت خارجه هستيم

معاون اول رييس‌جمهور در ادامه اين مراسم اظهار داشت: به دنبال تغيير در وزارت خارجه نيستيم اما در پي تحول در آن مي‌باشيم.

رحيمي تاكيد كرد: وزارت خارجه به همان سبكي كه منوچهر متكي طراحي و پي‌ريزي كرده است، به كار خود ادامه خواهد داد و روش و نوع كار به همراه سياست‌ها تغييري نخواهد كرد.

وي تصريح كرد تحولاتي كه به دست منوچهر متكي در اين وزارتخانه به وجود آمده است، به وسيله علي‌اكبر صالحي ادامه پيدا خواهد كرد.

معاون اول رييس‌جمهور با تشكر از متكي براي انجام مسووليتش در پنج سال گذشته در وزارت امور خارجه گفت: امروز براي تقدير و تشكر از برادري خدوم، متدين، عاشق به نظام جمهوري اسلامي و دوستدار و معتقد به ولايت فقيه در اين مكان جمع شده‌ايم و اميدواريم در هر مسند و جايگاهي كه باشد، موفق باشد.

** علت حضور نيافتن متكي در مراسم توديع

رحيمي با يادآوري خدمات متكي از نمايندگي مجلس شوراي اسلامي تا سفارت در كشورهاي تركيه و ژاپن و معاونت وزارت خارجه اظهار داشت علت اينكه جاي او امروز اينجا خالي است اين است كه قرار گذاشتيم در مراسم اصلي ديگري كه قرار است برگزار شود، توديع ايشان انجام شود و ان‌شاءالله در حد وظيفه و تكليف از وجود شريف ايشان به نحو احسن تقدير به عمل خواهد آمد.

وي خاطرنشان كرد: وظيفه دارم از طرف دولت و شخص رييس‌جمهوري در مراسم اوليه كه مقدمه‌اي براي مراسم بزرگتر توديع متكي است، تقدير و تشكر كنم و سپس دكتر علي‌اكبر صالحي را كه معرف همه است و معارفه وي جنبه اداري دارد، معرفي كنم.

معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه شخصيت و سوابق صالحي براي همه روشن است، گفت: دكتر صالحي چه زماني كه رييس دانشگاه بود، چه زماني كه سفير ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بود و ماموريت در سازمان كنفرانس اسلامي داشت و چه اكنون كه در سازمان انرژي اتمي به عنوان معاون رييس‌جمهوري فعاليت مي‌كند، در متنانت و سلامت نفس در بين همه دولتيان كم‌نظير است.

در ادامه اين مراسم، معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به حادثه تروريستي در چابهار كه تعدادي از هموطنانمان در آن به شهادت رسيدند، اظهار داشت در اين روزها كه متعلق به امام حسين(ع) و ياران شهيد ايشان است، كربلاي ديگري در چابهار به دست يزيديان زمان شكل گرفت.

رحيمي با بيان اينكه در چابهار و در ميان شهيدان از كودك شيرخوار تا پيرمرد 70 ساله حضور داشتند، خاطرنشان كرد تعداد قابل توجهي از هموطنانمان و عزيزاني كه براي عزاداري حاضر شده بودند به ناحق و بي‌گناه در خاك و خون غلتيدند كه شهادت آنها را به همه مردم ايران و مردم استان سيستان و بلوچستان و به ويژه رهبر معظم انقلاب تسليت مي‌گويم.

وي با اشاره به تحريم‌هاي متعددي كه در حال حاضر كشورمان با آن مواجه است، گفت: وضعيت ما در حال حاضر، ويژه، خطير و در عين حال پربركت است اما وضعيت ما به مراتب بهتر از دوره قبل از تحريم‌ها است، به ويژه كه در اين ايام به دنبال اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در آينده‌اي نزديك هستيم كه آغازي مبارك در دل شديدترين تحريم‌هاي قدرت‌هاي ظالم است.

معاون اول رييس‌جمهور افزود: با رهنمودهاي رهبري و هدايت‌هاي ايشان، همه تحريم‌ها را تبديل به فرصت كرديم.

رحيمي با يادآوري اجراي قريب‌الوقوع بودن قانون هدفمند كردن يارانه‌ها تصريح كرد اين قانون در سراسر كشور و با رعايت دهك‌هاي پايين جامعه به اجرا درخواهد آمد كه انقلابي در بخش اقتصادي و معيشت مردم و تحولي اساسي در اقتصاد كشور است.

وي تاكيد كرد: در مرحله دوم و سوم، همگان نتيجه مطلوب اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را خواهند ديد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.